“Noteren tijdens een meeting? Nee, ik maak een kunstwerk!”

teddy

Our People our Proud – Michele Saadeh (CS Agent Frontline)

Afgelopen jaar was een bizar jaar, maar onze medewerkers bleven zich dag na dag keihard inzetten voor onze klanten. We zijn trots op hen! Daarom zullen we elke maand één van onze werknemers in de spotlights zetten. Omdat ze dat verdienen. Michele Saadeh van Customer Service mag de spits afbijten.

Naam: Michele Saadeh

Functie: Customer Service Agent Frontline

In dienst sinds: 1 augustus 2017

Michele bakte heerlijke DHL-koekjes voor haar collega’s.

Geschiedenis voor DHL: Voordat ik bij DHL terechtkwam heb ik veel diverse dingen gedaan. Zo volgde ik bijvoorbeeld studies voor binnenhuisarchitect en mode ontwerpster. Ik heb ook nog als modeontwerpster gewerkt voor Kaat Tilley. Creativiteit stond eigenlijk altijd centraal.

Hoe ben je bij DHL terechtgekomen? Ik ga eerlijk zijn: ik heb er nooit van gedroomd om in customer service te werken. Zoals je weet ligt mijn passie eerder bij het creatieve, maar ik ben met een interimcontract van 6 maanden begonnen bij DHL Express. Dat is me toen heel erg goed bevallen en ik kreeg daarna meteen een vast contract aangeboden.

Zelfgemaakte koekjes van DHL camionettes in de kerstboom.

Wat vind je het leukste aan je job? Zonder twijfel: de collega’s! De werksfeer is hier heel fijn en de mensen zijn openminded. Mijn manager, Chantal, weet bijvoorbeeld dat ik graag creatief bezig ben. Ze laat me die skills dan ook gebruiken op het werk. Waar anderen tijdens een meeting pen en papier nemen om nota’s te maken, vraagt ze mij om een collage of knutselwerk over het onderwerp te maken. Ook liet ik me al eens helemaal gaan in de kerstperiode. Ik bakte thuis koekjes in de vorm van DHL camionettes om de boom te versieren en knipte sneeuwvlokken uit om de bureaus op te fleuren.

Daarnaast is het werk als customer service agent ook heel veelzijdig. Elke dag hoor je nieuwe mensen en het geeft voldoening als je hen een oplossing kunt bieden voor een probleem.

Michele’s zusje en haar favoriete knuffel in Parijs.

Wat is je beste DHL herinnering? Goh, dat zal ik nooit vergeten. Het was 1997 en ik was met mijn zusje en ouders op vakantie in Parijs. De laatste dag gingen we naar de Eifeltoren en ik herinner me nog dat ik met mama voor de etalage van Louis Vuitton op de Champs Elysee stond. Voordat we aan de terugreis begonnen, gingen we nog snel iets eten in een gezellige bistro. Het had gesmaakt, maar we moesten toch snel richting België. Eenmaal we thuis aankwamen waren we doodmoe, maar mijn zusje kon niet slapen… Ze was haar teddybeer kwijt! We hebben overal gezocht: in de auto, in de koffers,… maar helaas, de beer was nergens meer te vinden. Gelukkig had papa het visitekaartje van de bistro meegenomen, dus konden we hen opbellen. En wat bleek? Hij lag er nog! Zij hebben dan DHL gecontacteerd en de volgende dag kon mijn zusje wél weer goed slapen, mét haar teddybeer.