Stage bij DHL Express

stage DHL Express

Een stage lopen is altijd spannend. Het is je eerste kans om hetgeen je geleerd hebt tijdens je studies om te zetten in de praktijk. DHL Express gelooft in het potentieel van de volgende generatie. Daarom bieden we studenten en afgestudeerden talloze kansen om deel te nemen aan spannende projecten, om uitdagingen aan te gaan en om verantwoordelijkheid te nemen. Marwan Mokhtar liep een stage op het communicatie-departement. We laten hem graag aan het woord om wat meer te vertellen over zijn ervaring.

Vertel een beetje over jezelf: wie je bent, school, hobbies etc.

Mijn naam is Marwan en ik ben sinds vorig jaar afgestudeerd als communicatiespecialist. Ik besloot om dit jaar mij nog meer te verdiepen binnen digitale marketing en communicatie en koos dus om verder te studeren aan de Thomas More Hogeschool binnen de richting digital media manager. In mijn vrije tijd hou ik mezelf graag fit door aan vechtsport te doen zoals jiu jiu tsu en kickboxing.

Waar deed je stage / departement en hoe lang?

Voor 14 weken mocht ik deel uitmaken van het geweldige marketing en communicatie team (comms). Daar werd ik warm verwelkomt door de fantastische collega’s Katleen, Sophie, Eline en Kirina. Katleen en Sophie waren als het ware mijn mentoren en zorgden voor mijn begeleiding binnen het team.

Waarom heb je voor DHL gekozen?

Ik wou altijd al proeven van de workflow binnen een multinational en waar anders dan bij the most international company in the world. Vond het altijd al interessant hoe DHL de wereld verbindt en hoe iets simpels als pakketjes leveren oneindig veel verhalen met zich kan meebrengen. Verhalen die ik dan kon gebruiken voor onze marketing en communicatie projecten.

Wat mocht je allemaal doen?

Mijn takenpakket was heel uitgebreid en elke week was er een andere uitdaging. De focus ging vooral rond content bedenken en posten. Dit ik aan de hand van een contentkalender en via het content management systeem Percolate. Verder deed ook aan websitemanagement door wekelijks blogs te posten en webpagina’s te ontwerpen en SEO optimaal te maken.

SEA en facebook ads is iets dat ik dit academiejaar had bijgeleerd en ik wou dit 100% eens uitproberen in de praktijk. Ik kreeg ook die kans en heb hierdoor veel nieuwe skills bijgeleerd.

Wat heb je bijgeleerd?

Ik heb vooral bijgeleerd hoe je prioriteiten moet stellen en verschillende projecten op goede banen moet laten lopen. Projectmanagement is iets dat je niet achter de schoolbanken leert en het kan voor een beginnende stagiair heel uitdagend zijn. Gelukkig kon ik rekenen op mijn stagementors om deze nieuwe vaardigheden te ontdekken en zelfs uit te breiden.

Wat vond je het leukste om te doen?

Het leukst was vooral de social media beheren. Posts klaar maken door copy te schrijven samen met visuals/video’s die ik meestal zelf in elkaar had gestoken zag ik als mijn leukste bezigheid tijdens de stage. Ik vond het ook heel aangenaam om leuke verhalen te gaan zoeken binnen DHL om deze om te kunnen zetten in geweldige en relevante content.

Wat had je niet verwacht?

Had nooit verwacht hoe complex DHL als brand in elkaar zit. Je zou eerst denken dat het gewoonweg werelds grootste pakjesdienst is maar DHL is veel meer dan dat. De verschillende maatschappelijke projecten waar ze zich mee bezighouden is iets dat je als potentiële werknemer zeer hard waardeert van een grote organisatie. Ik was zeer onder de indruk van de verschillende projecten zoals het GoGreen project en Health & Wellbeing.

Zou je een stage bij DHL aanraden?

100%! Ik heb nog nooit zoveel bijgeleerd bij een stageplaats als dit jaar bij DHL. De variatie in taken en de omvang van de organisatie waarvoor je mag werken is een gouden kans voor jonge studenten zoals ik die wel van een challenge houden en terwijl ik openstaan om veel bij te leren. Je kan ook rekenen op een sympathieke en behulpzaam Comms team die je in goede banen zullen begeleiden en alle nodige steun aanbieden

Wat ga ja doen na je stage?

Ik ga genieten van een welverdiende vakantie in het zonnige Barcelona. Voor een student die definitief een punt zet achter het studentenleven wil ik vooral mijn batterijen weer opladen zodat ik volledig klaar ben om erna aan mijn professionele carrière binnen marketing & communicatie te beginnen.

Welke job wil je graag doen?

Een job als digital marketeer of digital media specialist spreekt mij het meest aan met een focus rond content creation. Maar wat ik vooral belangrijker vind dan de functie is de organisatie en ik hoop dat ik binnenkort, net zoals bij DHL Express, binnen een geweldig bedrijf mag starten.

Geïnteresseerd om aan de slag te gaan bij het meest internationale bedrijf ter wereld? Bekijk onze vacatures.

Zakelijke klant op zoek naar een betrouwbare, logistieke partner? Ontvang een gepersonaliseerd tarief.

Heb je al een account? Start met verzenden.

Private klant? Bereken je tarief.