Veelgestelde Vragen

DHL Express - FAQ

Veelgestelde vragen klantendienst

Op de pagina Traceren vindt u actuele informatie over de status van uw zending.

Als u een BTW-nummer heeft en regelmatig zendingen verstuurt, kunt u best een DHL-klantnummer aanvragen.  Dit biedt kostenbesparingen en de mogelijkheid om te betalen per maandelijkse factuur. Minder frequente verzenders kunnen met creditcard betalen.

In het onwaarschijnlijke geval dat een Time Definite-levering door onze schuld om niet op het geplande tijdstip wordt geleverd, kunt u contact opnemen met uw plaatselijke klantenservice , voor de “geld terug” garantie.

Als uw zending niet is aangekomen, dan is het belangrijk dat u zo spoedig mogelijk contact opneemt met onze klantendienst. Geef daarbij een nauwkeurige beschrijving van de goederen en de verpakking. Op onze centra voor gevonden zendingen worden onjuist geadresseerde zendingen en uit de verpakking geraakte voorwerpen bewaard. Het is mogelijk dat uw zending in een dergelijk centrum wordt teruggevonden. Zo niet, dan wordt u verzocht dit te melden bij onze klantendienst.

Houd er rekening mee dat schade aan vervoerde goederen vaak het resultaat is van inadequate verpakking.

In verband met de grootte van de deuropening van de bestelauto’s en vliegtuigen wordt u verzocht het pakket niet groter te maken dan 120 cm per zijde. Wij zijn echter altijd bereid om u te adviseren over het vervoer van grotere pakketten en om dit te regelen. In verband met de arbeidsveiligheid van onze koeriers moeten bovendien zendingen zwaarder dan 50 kg bij ons worden gemeld.

Dit moet u bespreken met de leverancier. Het hangt af van het soort goederen dat u koopt, de waarde van de goederen, de douanelabels die de leverancier aanbrengt en het land waarnaar u ze importeert. Als de douane kosten oplegt, zal DHL deze in eerste instantie betalen. U wordt echter aangeraden deze kosten te betalen, ongeacht of u de goederen accepteert of niet.

Wanneer u goederen koopt via internet, moet u er rekening mee houden dat niet altijd alle goederen afkomstig zijn uit uw eigen land of uit de Europese Unie. Wanneer de goederen worden verstuurd vanuit een niet-EU land, dient u bij invoer in de Europese Unie douanerechten en BTW te betalen welke door de douane worden berekend. Douanerechten en BTW zijn vrijwel nooit inbegrepen in de prijs die u betaalt voor de goederen die u online aankoopt.

Om uw goederen zo snel mogelijk bij u te kunnen afleveren, betaalt DHL namens u de verschuldigde douanerechten en BTW aan de douane. De goederen worden pas aan u afgeleverd wanneer u het volledige bedrag aan douanerechten en BTW heeft terugbetaald aan DHL.

Andere veelgestelde vragen