Werken op de klantendienst, dat is plezant!

Nathalie Bruggeman

Nathalie Bruggeman werkt al zes jaar bij frontline op de klantendienst van DHL Express. Ze is het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en niet onbelangrijk, ze is Employee of The Year!

Nathalie kwam zes jaar geleden bij ons terecht. “Ik herrinner het me nog als gisteren. Op mijn vorige job had ik zeer onregelmatige uren en ik moest ook vaak in het weekend werken. Ik had een slechte dag op het werk en daarna besloot ik om naar iets anders te zoeken. Omdat ik meer tijd met mijn kinderen wilde doorbrengen, zocht ik een job met kantooruren. Zo kwam ik dus bij DHL Express terecht.”

“Ik stuurde mijn cv door en de volgende dag werd ik al gebeld dat ik op gesprek mocht komen. Dat gesprek verliep super vlot. De psychologische testen die volgden verliepen iets minder naar wens. Nog steeds was ik overtuigd dat ik absoluut hier wilde werken. Ik liet dit weten en mocht gelukkig opnieuw op gesprek komen. Toen ik na dit gesprek in de auto naar huis zat, werd ik al teruggebeld: Ik had de job! Ik was zo blij. Daarna volgden zes intense weken vol opleidingen en een eindexamen. Ik had enorm veel stress. Ik had mijn vorige job al opgezegd en was verantwoordelijk voor mijn kinderen, mijn toekomst hing hier vanaf. Uiteindelijk scoorde ik 96% op de test.”

Work-life balance

Nathalie hoopt hier nog lang te mogen werken. Vooral de sfeer vind ze erg leuk. “Iedereen gaat heel familiair met elkaar om. Het voelt echt aan als één grote familie. Je kunt heel open zijn tegen de leidinggevenden en ook het SMT staat dicht bij de mensen. Niemand kijkt neer op anderen en we zijn allemaal leuke collega’s van elkaar. Ook krijg je bij DHL Express echt waardering voor het werk dat je doet. Intern wordt het altijd gezegd als je iets goed gedaan hebt en deze complimentjes zijn zeker altijd leuk! Toen ik te horen kreeg dat ik tot Employee of the Year was, kreeg ik tranen in mijn ogen. Tot nu toe weet ik nog steeds niet wie me genomineerd heeft.”

Een goede work-life balance is erg belangrijk voor Nathalie. Dit was dan ook de voornaamste reden om van job te veranderen. Ze kwam bij de klantendienst terecht. Bij DHL werkt ze 4/5e en dat verdeeld over 5 dagen. Op die manier heeft ze werkdagen van 6 uur. Dit is ideaal omdat ze op die manier ook nog wat tijd overhoudt voor haar kinderen. Toen ze hier pas begon, waren de kinderen nog klein en was ze juist alleenstaande mama geworden.

Nathalie bij de complimentenmuur, waar positieve feedback wordt verzameld.

Werken bij DHL Express

“De job bevalt me erg goed. Natuurlijk komt er soms wat stress bij kijken als de klant die je aan de lijn hebt boos is en je snel een oplossing moet zoeken. Het geeft echter wel veel voldoening als je hen hebt kunnen helpen. Twee klanten hebben ooit direct aan het management laten weten dat ze zeer blij waren met mijn hulp. Ook hielp ik eens een DJ die dezelfde dag nog een set moest draaien, maar zijn materiaal vergeten was. Gelukkig kon ik regelen dat alles nog op tijd toekwam. De DJ was zo blij dat hij me zelfs een ticket voor het festival wilde geven.”

“Ik ben een heel sociaal persoon en het contact met klanten geeft mij echt voldoening. Ik vind het fijn dat ik mee kan zoeken naar oplossingen en zo mensen blij kan maken. Het is echt een misvatting dat je op de klantendienst enkel te maken krijgt met nukkige negatieve mensen die enkel klachten hebben. Er zijn ook super veel positieve ervaringen. Hier werken is ook goed voor het oefenen van je talen. Aangezien we drietalig werken, heb ik zeer veel bijgeleerd.”

“Moest je twijfelen over een job bij Customer Service, laat die twijfel dan gewoon weg en probeer het gewoon! Je wordt goed begeleid en je krijgt ook zeer veel doorgroeimogelijkheden. Zelf mag ik na een succesvolle vervanging nu aan de slag bij Service Desk! Superleuk!”

Zelf contact opnemen met onze klantendienst? Je kan ze via deze weg bereiken.

Zakelijke klant op zoek naar een betrouwbare, logistieke partner? Ontvang een gepersonaliseerd tarief.

Heb je al een account? Start met verzenden.

Private klant? Bereken je tarief.