Natuursteenspecialist Il Granito kiest DHL Express

Als je aan DHL Express denkt, denk je misschien al snel aan kleine pakjes, gevuld met allerhande mode-artikelen of alles wat je vorige week online hebt besteld. Ja, dat vervoeren we inderdaad ook, maar we doen nog véél meer dan dat. Wij gingen eens praten met natuursteenspecialist Il Granito in Genk. Een familiebedrijf gespecialiseerd in de verwerking van natuursteen, wereldwijd gekend omwille van hun high-end projecten en eigen collectie. Lara Kinet, interieurarchitecte bij natuursteenspecialist Il Granito, vertelt ons graag wat ze doen en hoe ze dat bij hun klanten krijgen.

De uitdaging

Il Granito is gespecialiseerd in de verwerking van natuursteen. Onze werkwijze is nog gebaseerd op de oude technieken uit Italië. Hiervoor zijn we ook wereldwijd bekend. We werken samen met gerenommeerde architecten over heel de wereld van New York tot Dubai.

We versturen vaak grote, delicate objecten. Badkamermeubels, baden, tegels, tafels en andere zaken uit natuursteen zijn erg zwaar maar bovendien one of a kind en uiterst fragiel. De aard van onze producten zorgt er dan ook voor dat het niet altijd gemakkelijk is om snel een bepaald stuk ter plaatse te krijgen. We werken wereldwijd en het transport moet met de nodige zorg gebeuren. Elk stuk is uniek, dus wanneer er iets misgaat kan je het niet zomaar vervangen door een nieuw exemplaar.

Persoonlijk contact

Wat ons meteen aansprak bij DHL Express was de menselijkheid. We hebben één aanspreekpunt en moeten dus niet naar een algemeen nummer bellen en steeds dezelfde vragen beantwoorden bij verschillende personen. Gelukkig hebben we dat probleem niet bij DHL Express.

Toen we op zoek gingen naar een nieuwe transportpartner, was het persoonlijke contact heel belangrijk. Nu hebben we onze twee vertrouwde contactpersonen, Laurent en Niels, die van alles op de hoogte zijn. Ze kennen ons bedrijf, de producten en onze specifieke verwachtingen. Als er iets niet volgens plan gaat, nemen ze zelf proactief contact met ons op. Hierdoor kan er veel sneller een oplossing gezocht worden voor eventuele problemen. Want ja, uiteraard kan het al eens mis gaan maar hoe je dat aanpakt, toont hoe belangrijk je klanten echt zijn. Dat dragen we zelf enorm uit én voelen we ook bij DHL in hun aanpak.

In enkele jaren tijd is digitalisatie in een stroomversnelling geraakt. Dat heeft natuurlijk zijn voordelen. Chatbots en automatic replies kunnen handig zijn, maar geef mij toch maar persoonlijk contact. Die band die je creëert met je salespersoon zorgt toch voor een fijner gevoel. Je voelt je gerespecteerd en je hebt iemand die samen met jou naar de beste oplossingen zoekt. Je bent niet gewoon klant nummer x, maar Lara van natuursteenspecialist Il Granito. Ze kennen ons bedrijf, onze verwachtingen en weten voor welke uitdagingen we staan en hoe we daar best mee omgaan. Daarom vind ik dat we DHL Express echt onze partner mogen noemen.

Deur-tot-deur levering en 24/7 monitoring

Onze producten gaan echt naar overal ter wereld. Soms met een klein hartje, want ja, het zijn toch wel een beetje onze kinderen. DHL Express heeft een wereldwijd netwerk. Een zending blijft van A-Z in hun handen. Hierdoor hoef je maar met een transportpartner afspraken te maken. Dat scheelt veel tijd en moeite. Zeker voor vervoer via de zee zijn er veel transporteurs die enkel tot aan de haven leveren. Voor vervoer via de weg moet je daarna iemand anders zoeken. Telkens wanneer een stuk van hand overgaat moet de zending worden opengemaakt en moet er gecontroleerd worden of het item zich nog in een goede staat bevindt. Als dit niet gebeurt, is het achteraf zeer moeilijk aan te tonen wie verantwoordelijk is voor eventuele schade.

Bij DHL Express heb je dit probleem niet omdat ze van deur-tot-deur leveren. Ze komen de zending oppikken op de gevraagde plaats en leveren het op het adres van jouw keuze, wereldwijd. Hierdoor is de zending is ook volledig traceerbaar. 24/7 kan de zending gemonitord worden en weten we waar het zich bevindt. Dat geeft echt rust.

Brexit

Daarnaast speelde ook de Brexit een rol bij de keuze voor DHL Express. Over het algemeen waren we best tevreden van onze vorige transportpartner, maar na de Brexit merkten we dat er steeds meer papierwerk nodig was. Dankzij een tip van Michaël Verheyden zijn we bij DHL Express terechtgekomen. Zij verzorgen alle douaneformaliteiten zodat wij ons op onze core-business kunnen concentreren. We verliezen nu geen tijd meer aan douane-papierwerk. We hebben echt het gevoel dat DHL Express het de klanten zo gemakkelijk mogelijk wil maken.

Kortom, wij zijn ontzettend blij met onze keuze voor DHL Express als transportpartner. Meer nog, ik kan iedereen aanraden om eens te gaan luisteren. Ze leveren niet enkel je pakjes, ze bezorgen je gemoedsrust en dat… kunnen we allemaal wel gebruiken.