DHL x Coldplay: zorgen voor een duurzame tour

music of the spheres

DHL wordt de officiële logistieke partner van Coldplay’s Music Of The Spheres World Tour. – Elke internationale muziektournee vergt intensieve voorbereiding en complexe logistiek. Coldplay heeft er nog een schepje bovenop gedaan door een ambitieus doel te stellen. Ze willen hun Music Of The Spheres Tour zo duurzaam mogelijk maken. Het doel is om de CO2-uitstoot met meer dan 50% te verminderen. Wij bij DHL zijn pioniers op het gebied van duurzaam transport en logistiek. Dat maakt ons tot hun ideale partner en we zullen de band op deze reis zo goed mogelijk ondersteunen met onze uitgebreide expertise.

DHL vliegtuig dat vliegt door een blauwe hemel.

“Als leiders in onze industrie is het onze verantwoordelijkheid om de verandering te brengen. We willen inspireren en duurzame oplossingen voor andere bedrijven en merken mogelijk maken. We voelen ons vereerd en trots dat Coldplay DHL heeft geselecteerd om samen deze weg naar verandering in te slaan.”

Monika Schaller, Executive Vice President Corporate Communications, Sustainability & Brand, Deutsche Post DHL Group.

DHL’s expertise en duurzame oplossingen

Coldplay selecteerde ons als hun logistieke partner vanwege onze uitgebreide expertise in duurzame logistieke oplossingen. Als ’s werelds grootste logistieke dienstverlener zal DHL de activiteiten van Coldplay ondersteunen. Vooral op het vlak van duurzaam transport bieden we een veelzijdige aanpak om de CO2-uitstoot te verlagen.

Onze GoGreen Plus Service biedt klanten een reeks oplossingen voor het minimaliseren van logistiek gerelateerde emissies en andere milieueffecten in de gehele toeleveringsketen. Het gebruik van biobrandstoffen vermindert de uitstoot van zee- en vliegverkeer. Voor vervoer over land kan DHL een beroep doen op een uitgebreide vloot van elektrische voertuigen en vrachtwagens die op Bio-LNG rijden. (Dit is een vloeibaar aardgas dat wordt gemaakt van organisch afval.) Volledige compensatie van de uitstoot over de hele keten zorgt ervoor dat het resterende deel van de toeleveringsketen ook klimaatneutraal is. Dit betekent dat alle resterende koolstofemissies worden teruggewonnen en gecompenseerd.

Gele DHL vrachtwagen die rijdt op een grote baan

Een nieuw model voor duurzaam toeren voor Coldplay

Naast innovaties in duurzame logistiek, geleid door DHL, heeft Coldplay andere initiatieven geïntroduceerd om hun tour zo koolstofarm mogelijk te maken. Elke show wordt aangedreven door een mix van hernieuwbare energie (zoals wind- en zonne-energie) en gecertificeerde hernieuwbare biodiesel. De band maakt zelfs gebruik van de energie van de fans door middel van state-of-the-art kinetische vloeren en power bikes.

Coldplay heeft ook toegezegd een boom te planten voor elk verkocht ticket van hun tour. Verder halen ze aanzienlijk meer CO2 weg dan de tour uitstoot door te investeren in koolstofcompensatie-initiatieven.

DHL en Coldplay hopen samen dat andere artiesten lessen kunnen trekken uit deze tour. Goede voorbeelden om verder te bouwen en de live muziekindustrie naar een ultralage koolstofarme en duurzame toekomst te duwen.

In lijn met onze strategie om tegen 2050 een emissie van nul te bereiken, zetten we in op duurzame logistieke oplossingen. We willen bijdragen aan het decarboniseren van de hele sector. Als onderdeel van onze sustainability roadmap voor 2030 hebben we een subdoelstelling van ten minste 30 procent duurzame brandstoffen. Om de CO2-uitstoot te verminderen, zullen we tegen 2030 7 miljard euro uitgeven aan duurzame brandstoffen en schone technologieën.

Coldplay’s belofte om hun tour zo duurzaam mogelijk te maken

“Toen we deze tour aankondigden, beloofden we de CO2-uitstoot met meer dan 50% te verminderen in vergelijking met de vorige tour. Dit kan alleen lukken als de tourpartners deze visie delen en bereid zijn om de nodige middelen te investeren om dit te realiseren. We zijn DHL dankbaar voor hun hulp bij het minimaliseren van de transportuitstoot van onze tour dankzij hun expertise en investering in duurzame logistiek. “

Coldplay’s co-manager Phil Harvey

Wil je meer weten over de groene verzendopties van DHL? Bezoek onze GoGreen pagina.