Veelgestelde vragen

DHL Express - FAQ

Veelgestelde vragen klantendienst

Op de pagina Traceren vind je actuele informatie over de status van jouw zending.

Als je een BTW-nummer hebt en regelmatig zendingen verstuurt, kun je best een DHL-klantnummer aanvragen.  Dit biedt kostenbesparingen en de mogelijkheid om te betalen per maandelijkse factuur. Minder frequente verzenders kunnen met creditcard, PayPal en debetkaart betalen.

In het onwaarschijnlijke geval dat een Time Definite-levering door onze schuld om niet op het geplande tijdstip wordt geleverd, kun je contact opnemen met jouw plaatselijke klantenservice , voor de “geld terug” garantie.

Als jouw zending niet is aangekomen, dan is het belangrijk dat je zo spoedig mogelijk contact opneemt met onze klantendienst. Geef daarbij een nauwkeurige beschrijving van de goederen en de verpakking. Op onze centra voor gevonden zendingen worden onjuist geadresseerde zendingen en uit de verpakking geraakte voorwerpen bewaard. Het is mogelijk dat jouw zending in een dergelijk centrum wordt teruggevonden. Zo niet, dan word je verzocht dit te melden bij onze klantendienst.

Houd er rekening mee dat schade aan vervoerde goederen vaak het resultaat is van inadequate verpakking.

In verband met de grootte van de deuropening van de bestelauto’s en vliegtuigen word je verzocht het pakket niet groter te maken dan 120 cm per zijde. Wij zijn echter altijd bereid om je te adviseren over het vervoer van grotere pakketten en om dit te regelen. In verband met de arbeidsveiligheid van onze koeriers moeten bovendien zendingen zwaarder dan 50 kg bij ons worden gemeld.

Dit moet je bespreken met de leverancier. Het hangt af van het soort goederen dat je koopt, de waarde van de goederen, de douanelabels die de leverancier aanbrengt en het land waarnaar je ze importeert. Als de douane kosten oplegt, zal DHL deze in eerste instantie betalen. Je wordt echter aangeraden deze kosten te betalen, ongeacht of je de goederen accepteert of niet.

Wanneer je goederen koopt via internet, moet je er rekening mee houden dat niet altijd alle goederen afkomstig zijn uit jouw eigen land of uit de Europese Unie. Wanneer de goederen worden verstuurd vanuit een niet-EU land, dien je bij invoer in de Europese Unie douanerechten en BTW te betalen welke door de douane worden berekend. Douanerechten en BTW zijn vrijwel nooit inbegrepen in de prijs die je betaalt voor de goederen die je online aankoopt.

Om je goederen zo snel mogelijk bij je te kunnen afleveren, betaalt DHL namens jou de verschuldigde douanerechten en BTW aan de douane. De goederen worden pas aan je afgeleverd wanneer je het volledige bedrag aan douanerechten en BTW hebt terugbetaald aan DHL.

We hebben een volledige pagina gewijd aan alle Brexit-gerelateerde vragen. Bezoek de webpagina.

Andere vragen?

Contacteer onze klantendienst online

 

DHL is #connectinglives

Lees meer