Alternatieve leveropties

alternatieve leveropties

Op sommige momenten is het moeilijk om thuis te blijven, ook al heb je je zending dringend nodig. Maar geen nood: wanneer een levering niet kan doorgaan, zal DHL je verwittigen via e-mail of sms en een aantal handige alternatieve leveropties voorstellen, zodat de volgende levering door onze koerier succesvol is. En wat dacht je van On-Demand Delivery (ODD)?

Alternatieve leveropties

Wanneer je weet dat je niet thuis bent om je zending te ontvangen, kan je ons verzoeken om levering op een andere werkdag te laten plaatsvinden, en dat binnen de 7 werkdagen. Wanneer we geen bericht ontvangen, doen we zelf een nieuwe afleverpoging. Wie bestelt vanuit een webshop die samenwerkt met DHL, krijgt meestal zelfs een link met de verschillende leveropties. Handig!

Tip: wij kunnen je zending ook bij de buren afleveren, nadat je dit aan ons bevestigd hebt (‘signature release’). Het gaat om een optie binnen On-Demand Delivery in samenspraak met de afzender. Je buren kunnen dan namens jou tekenen voor ontvangst. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Nieuwe levering

Wanneer we je bij de eerste levering gemist hebben, kunnen we een tweede poging doen om jezending af te leveren op het adres opgegeven door de afzender op de vrachtbrief. We doen dit op de eerstvolgende werkdag, afhankelijk van wanneer we je feedback ontvangen. Hier zijn evenmin kosten aan verbonden.

Andere opties

Lukt het toch niet om het pakket op een van deze manieren in ontvangst te nemen? Dan kan je het pakket altijd nog bij een DHL ServicePoint bij jou in de buurt laten leveren en het daar gaan oppikken wanneer het je het beste uitkomt. Daar teken je ook voor ontvangst. De meeste DHL Servicepoints zijn ook op zaterdag en ’s avonds geopend, zodat je niet gebonden bent aan de kantooruren. De ontvanger kan er ook voor kiezen om zijn pakket op een alternatief adres te laten leveren.