Tekenen voor ontvangst: de aandachtspunten

tekenen voor ontvangst

Op sommige momenten is het moeilijk om thuis te blijven, ook al hebt u uw zending dringend nodig. Maar geen nood: wanneer een levering niet kan doorgaan, zal DHL u verwittigen via e-mail of sms en een aantal handige leveropties voorstellen, zodat de volgende levering door onze koerier succesvol is. En wat dacht u van On-Demand Delivery (ODD)?

Alternatieve datum

Wanneer u weet dat u niet thuis bent om uw zending te ontvangen, kunt u ons verzoeken om levering op een andere werkdag te laten plaatsvinden, en dat binnen de 7 werkdagen. Wanneer we van u geen bericht ontvangen, doen we een nieuwe afleverpoging. Wie bestelt vanuit een webshop die samenwerkt met DHL, krijgt meestal zelfs een link met de verschillende leveropties. Handig!

Tip: wij kunnen uw zending ook bij de buren afleveren, nadat u dit aan ons bevestigd heeft (‘signature release’). Het gaat om een optie binnen On-Demand Delivery in samenspraak met de afzender. Uw buren kunnen dan namens u tekenen voor ontvangst. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Nieuwe levering

Wanneer we u bij de eerste levering gemist hebben, kunnen we een tweede poging doen om uw zending af te leveren op het adres opgegeven door de afzender op de vrachtbrief. We doen dit op de eerstvolgende werkdag, afhankelijk van wanneer we uw feedback ontvangen. Hier zijn evenmin kosten aan verbonden.

Andere opties

Lukt het toch niet om het pakket op een van deze manieren in ontvangst te nemen? Dan kunt u het pakket altijd nog bij een DHL ServicePoint bij u in de buurt laten leveren en het daar gaan oppikken wanneer het u het beste uitkomt. Daar tekent u ook voor ontvangst. De meeste DHL Servicepoints zijn ook op zaterdag en ’s avonds geopend, zodat u niet gebonden bent aan de kantooruren. De ontvanger kan er ook voor kiezen om zijn pakket op een alternatief adres te laten leveren.