Evolutie in e-commerce: internationaal verzenden vanuit België

Evolutie in e-commerce: internationaal verzenden vanuit België

E-commerce is aan een heuse opmars bezig. Steeds meer mensen kopen online en besteden er almaar meer geld. Denk je misschien dat alleen millennials zich met e-commerce inlaten? Dat zie je verkeerd! Ook senioren wagen zich enthousiast aan online kopen. En dat is natuurlijk niet onlogisch: voor zo’n aankopen hoef je de deur niet uit én je kunt ze op eender welk moment doen. Voor jou als ondernemer loont het dan ook om in te zetten op e-commerce. En als je weet dat 68% van de millennials hun aankoop laat afhangen van verzendopties die je aanbiedt, besteed je daar ook maar beter voldoende aandacht aan. Pluspunt: internationaal verzenden vanuit België was nog nooit zo makkelijk, dus je hoeft je zeker niet alleen op Belgische klanten te concentreren …

Een e-shop opzetten: verzendopties zijn cruciaal

Evolutie in e-commerce: internationaal verzenden vanuit België

Vandaag de dag kun je als retailer nog amper zonder webshop. Zo’n online winkel werkt niet alleen drempelverlagend (klanten hoeven zich niet te verplaatsen en kunnen dag en nacht bij jou terecht), maar zorgt ook voor extra omzet én de mogelijkheid om internationale markten aan te boren. Maar dat gebeurt natuurlijk niet zomaar. Zo hechten klanten veel belang aan de verzendopties die je aanbiedt.

Consumenten willen hun product zo snel mogelijk toegestuurd krijgen (34% staat weigerachtig tegenover online aankopen omdat ze hun product niet meteen in handen hebben) en weinig verzendkosten betalen (hoge verzendkosten staan met stip op één als de reden waarom mensen liever niet ‘e-shoppen’). Maar daarnaast is de mogelijkheid om flexibel of gratis producten terug te sturen cruciaal: zo’n 68% van de consumenten vindt dat hét grote voordeel van een webshop, en het argument wordt daarmee zelfs even doorslaggevend voor een aankoop als de reputatie van je merk.

Levering aan huis dankzij DHL

Tevreden klanten zijn klanten die krijgen wat ze bij jou bestelden – aan huis en netjes op tijd. Het spreekt dan ook voor zich dat wie hen een premium shipping optie aanbiedt, zoals DHL Express, sneller groeit. DHL heeft heel wat ervaring met levering aan huis én slaat bovendien de handen in elkaar met tal van distributiecentra om jou en je klanten nóg beter van dienst te zijn. En niet alleen bij leveringen staan we je bij; ook onze oplossingen voor de logistiek van retourzendingen zijn snel en efficiënt, zodat je klantrelaties optimaal blijven.

Internationale verzendingen: think global, act local!

Ook internationale verzendingen behoren tot de mogelijkheden, zodat je met je webshop makkelijk ‘global’ kunt gaan. Let daar echter mee op: de meeste mensen verkiezen nog altijd om ‘local’ te kopen. Pas je website daarom zo veel mogelijk aan de lokale culturen aan – en dan hebben we het niet alleen over vertalingen naar de gepaste talen, maar ook over andere culturele gevoeligheden waar je misschien niet meteen aan denkt. (Al

spreken ze dan dezelfde taal, zelfs Nederlanders en Vlamingen hebben bijvoorbeeld al een compleet andere stijl …)

Meer weten over onze e-commerce oplossingen? Ontdek er snel alles over!